Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

dos

  • Henk

    wie werkt er nu nog met dos……

  • krtlkerkjmrt

    www.gokjewagen.net

  • Maarten

    Hoi Henk,

    Die tijden waarin ik dos gebruikte koester ik.

    Police Quest, Prince enzovoort.

    Binnenkort hoop ik een computer die ik nog heb staan weer tot leven te wekken (tenonder gegaan aaan de vele virussen op internet). Er stond officieel XP op maar ik heb een Windows 95 cd op de kop getikt (geen kopie!). De harde schijf is finaal naar de maan, maar een andere hard disk moet deze machine weer nieuw leven in kunnen blazen.

    En dan hopelijk weer lekker ouderwets dossen.

    Maarten.

  • john

    lekker druk hier

  • David de Graaf

    Ik gebruik dos nog om een plc te programmeren. Deze software werkt niet met dos 95 of hoger. Dat heeft te maken met het aansturen van de com poort. Voor mij is dos en een oude pc met isa sloten nog steeds interesant. Gewoon omdat het duur is om over te schakelen. Een ISA interface kaart met programmeersoftware voor dos is gratis en een PCI interface kaart met windows software is EUR 2.500 (geen typefout!). En dan komt de kosten van een nieuwe pc er ook nog bij.

    Het is hier zo rustig dat ik mij afvraag of het wel levensvatbaar is. Mischien moet er wel een raakvlak met retrogames gecreeerd worden. Spelletjes van 15 jaar geleden spelen nog steeds het beste met de computers en besturingssoftware uit die tijd.

  • mijkje

    He ja, dat zou leuk zijn,

    Ik heb in ieder geval nog twee dosjes, eentje heb ik ook naast mijn gewone computer hier staan zodat ik m altijd op kan starten wanneer ik dat wil.

    De oude spelletjes (waar ik m meestal voor gebruik) vind ik gewoon nog steeds heel leuk.

    Ik ben ook heel blij dat we zoveel bewaard hebben van zo lang geleden, ik ben bijna 24 en er zijn gewoon hele leuke spellen die net zo oud als mij zijn.

    Tenzij hij opeens in de brand vliegt ofzo doe ik mijn dosje ook zeker niet weg.

    Ik ben er nog altijd aan gehecht.

  • VFB

    hehehe,

    format C: en al die commando's ….. wie kent ze niet? …

    DOS DOS dos…. dat was nog eens een tijd…. muisloos en alles… en alles enalles….

    pffffft

  • David de Graaf

    Het had ook wel wat. En computeren is na het dos tijdperk wel anders maar niet makkelijker geworden. Overgens met fdisk ben je je data nog sneller kwijt.